tisdag 16 december 2008

En vecka i Dalarna

Då var man hema igen då, har spenderat den senaste veckan i Dalarna hos mina föräldar. Barnen har älskat att vara i snön och leka, Oliver är väl den som har uppskattat detta till fullo med pulkaåkning, pulsande i snö och snöbollskrig. Själv har jag nutit av att bli uppassad och bortskämd. Vilken lyx det är att få bo hos mamma och pappa igen det är nästan som att bli barn på nytt. Passasde även på att jobba lite när jag var där , i den emenenta restaurangen Görgen på Höjden. Fy vad kul det var att jobbba igen har verkligen saknat den chargongen som råder i ett kök!

En efterlysning: Alla som vill hjälpa oss och bära upp tegel på garagetaket hör genast av er till oss. En liten belöning väntar för dom som ställer upp!:-)
Jag är nämligen mycket trött på detta bubbande av tegel , har burit upp en sida och nu vill jag inte bära mer kan jag lova!

Julen närmar sig med stormsteg och jag kan inte annant än erkänna det skapar lite panik det här med jul... har liksom inte plats för allt folk som ska komma egentligen men men som man säger finns det hjärterum finns det skjärterum. Men jag är en riktig tvivlare till det ordspråket just nu.

Inga kommentarer: