tisdag 13 maj 2008

Lillebror har äntligen kommit...

Måndag morgon vaknar med ett ryck kl 03:20 och känner att det är något konstigt på gång... strax där efter känner jag första värken. Tar mig upp ur sängen och börjar vanka omkring här hemma värkarna kommer med ca 4min mellan rum men gör inte så ont så jag väcker inte daniel utan fortsätter traska, så kommer en värk som jag tror ska döda mig(känns det som) nästintill skriker till Daniel UPP MED DIG! yrvaket kikar han upp och kommer med standard komentaren :ska vi åka?? Nej men du måste stötta mig nu det gör ont säger jag något irriterad. Packar det sista i väskan ringer och väcker underbara malin som genast ger sig iväg. kl är då 04:20 och jag går in i duschen. Väl där inne så förbannar jag mig själv för att jag ringde Malin och väckte henne för nu känns ju knappt värkarna längre(FAN falskalarm igen tänker jag) . står där en stund Malin kommer , Daniel tjatar om att ska vi inte åka snart. Sur går jag väl ur duschen en kvart i 5. får direkt en värk som heter duga, ok det är på riktigt:-). försöker klä på mig så gott det går värkarna kommer med ca 3min mellen rum men är fortfarande helt hanterbara. Tar mig ut till bilen och lyckas ha 3 värkar på vägen in till NÄL och ytterligare 1 i entern när vi väntade på att bli insläppta. väl inne blir det fart på barnmorkorna när dom upptäcker hur tätt mina värkar kommer och frågar lire oroligt har dom kommit så här tätt länge ? ja svarar jag lite oförståene.. väl undersöte så är jag öppen 7cm jippi tänker jag trodde 4 (daniel och jag slog vad:-)). kl är nu ca 05:40 , blir frågad om jag vill ha lustgasen men nej.. så ont gör det ju inte. En halvtimme senare har jag helt ändrat mig detta gör ont och jag vill ha gas NU! sniffar en stund på värdens bästa gas och upptäcker hur trevligt det är att vara full:-) Fortsätter att sniffa gasen i min gåstol, nu börjar klockslagen bli lite diffusa men ca 07:00 känner jag oopps det trycker på som F.A.N skriker till Daniel ring ring på dom NU! Dom kommer snabbt hjälper mig upp i sängen och känner på mig visst du är helt öppen vill du trycka på frågar bm? NEJ svarar jag då all den känslan försvann när dom hade upp mig i sängen. Ok då tar vi hinnorna säger den underbara kvinnan.. åå så skönt nu var helt plötsligt allt hanterbart igen. så jag ligger där och känner mig helt ok igen men detta varar ju inte för evigt kl är nu ca 07:30 och nu tycker det på.. efter 5 krystvärkar kommer världens bästa lillebror till världen och vår familj är komplett!!

VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLEBROR!

Vikt: 4700g
längd: 53cm
huvudomfång: 36,5cm


Bilder kommer senare då jag kom till förlossningen med en kamera utan batteri i ;-) satt på laddning hemma:-O. så alla bilder ligger på mobilen.. ska fixa över dom i dator när jag orkar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Shit det gick fort! Är du redan hemma? Det var snabba puckar! Kort! Vi vill se kort!

Flickan sa...

:D Grattis kramar från oss här i Dalarna!!

VI VILL SE BILDER!!!!

Malin och co. sa...

japp vi är hemma redan.. tål inte sjukhus så jag flydde så fort jag fick:-). ska se om jag kan fixa bilder idag!

Anonym sa...

Grattis, verkar som att allt gått bra, men va skall lillen heta? Ha det bäst och njut så mkt du kan...
Kramar från oss

Anonym sa...

Grattis, verkar som att allt gått bra, men va skall lillen heta? Ha det bäst och njut så mkt du kan...
Kramar från oss

Anonym sa...

Grattis, verkar som att allt gått bra, men va skall lillen heta? Ha det bäst och njut så mkt du kan...
Kramar från oss

Anonym sa...

oj oj oj, blev visst nån sorts repeat =)

Yezzica sa...

Grattis Malin!!! Va roligt och vad skönt att det gick så fort!
Är med nyfiken på vad han skall heta???=)
Ha det gott!!! Kram Jessica och Neo

Malin och co. sa...

Tack så mycket för alla gratulationer!!