tisdag 30 september 2008

alltid samma sak

Ja då var det dax igen då, hatar när det börjar närma sig slutet av månaden och man måste betala räkningar:-( visst alla gör det och det är ett måste men ändå lika tråkigt, vill ju ha mina pengar kvar ju:-).
Fick en komentar idag som var något sånt här: Du ska kanske inte äta så mycket magsäcken blir ju större då och då lär du ju inte bli smalare om man säger så. Kanske var det väl menat men det gjorde ändå lite ont i hjärtat . Vet att jag har lite mage kvar efter Alexander men ändå jag kämpar för att få bort den och såna där komentarer sporrar ju inte en om man säger så. Så idag är jag lite deppig och tänker därför käka glass för mig själv när jag har lagt barnen. Glass och Ugly Betty är vad min kväll kommer att bestå av..

I morgon åker hela familjen på minisemester till rättvik och mina föräldrar ska bli skönt att få komma iväg lite och få lite avlastning med barnen så jag och D kan få lite vuxentid för oss själva och kanske gå ut och käka lite gå mat och så...

2 kommentarer:

Flickan sa...

Heej :) Hoppas dopet var fint! (det tror jag säkert att det va) Om ni vill ta en fika rast på vägen hem är det ju bara att svänga in o säga hej till lilla mig :)

Anonym sa...

öööh va, man måste faktiskt använda magsäcken =) ta det lungt, alexander är inte så gammal än, man kan inte räkna med att det försvinner direkt andra gången